duminică, 17 martie 2019

clase sociale

    Eu vad 3 clase sociale. Sunt clasificate in functie de bani, dar apartenenta la ele tine de personalitate:
  1. Clasa de jos este clasa in care fiecare zice ca are o groaza de probleme (copiii se culca nemancati, am caiet de datorii la birt, nu am platit intretinerea de 3 luni) si toate ar putea fi rezolvate cu 100 de euro
      Daca gaseste 100 de euro, se imparte imediat in 2 categorii:
    • cel care ia un taxi spre bucuresti si face un "masaj erotic" (orice castigator de orice joc de noroc, inclusiv bani de la becali)
    • cel care cumpara un laptop pt familie si insista sa fie folosit doar pentru educatie si largirea orizonturilor
  2. Clasa de mijloc este clasa in care fiecare zice ca are o groaza de probleme (strazile au gropi, doctorii vor sa ne omoare, totul e o conspiratie) si toate ar putea fi rezolvate cu 10000 de euro.
      Daca gaseste 10000 de euro, se imparte imediat in 2 categorii:
    • cel care isi face credit la prima casa ca sa inchirieze o garsoniera si sa devina antreprenor
    • cel care analizeaza nevoile comunitatii in care traieste si investeste intr-o campanie sau o afacere care aduce beneficii pe termen lung (tipul cu chilometrul de autostrada - kudos btw)
  3. Clasa de sus este clasa in care fiecare zice ca are o groaza de probleme (angajatii vor sa-si permita hrana, statu vrea tva, dealeru vrea banii pe cocaina) si toate ar putea fi rezolvate cu 1000000 de euro
      Daca gaseste 1000000 de euro, se imparte imediat in 2 categorii:
    • cel care isi cumpara un iaht ce devine un bun generator de cheltuieli care sta degeaba
    • cel care cauta solutii la o problema fundamentala a umanitatii (elon musk dupa paypal)
    A se observa cateva aspecte:
  1. Niciuna din categorii nu are nevoie sa gaseasca suma de bani. Poate fi obtinuta in cateva luni strangand putin din buci.
  2. Chiar daca ar gasi acea suma nu ar folosi-o sa-si rezolve problemele pe care cred ca le au.
  3. Mai sunt cateva clase deasupra lui sus dar sunt prea putini ca sa fie luati in considerare ca clasa sociala. Ca exercitiu teoretic gandeste-te ca prima dintre ele vrea sa-si rezolve problemele gasind 100 de milioane de euro si urmatoarea 10 miliarde (trump. toata clasa e doar trump).
iO ma consider in clasa de mijloc. Nu a fost un scop, dar m-am trezit in ea. Parintii mei erau in clasa de jos, ca copii-tarani. Evolutia a fost la ei pentru ca au urmarit educatia si printre primele pareri pe care mi le-au insuflat a fost dorinta de a cunoaste chestii. Ei au evoluat dintr-o clasa in alta, dar eu m-am trezit direct in cea de mijloc si m-am simtit indreptatit nemeritat. Acum intrebarea e: daca gasesc jdemii de euro, in ce categorie o sa pic? O sa-mi satisfac vanitati nenecesare sau o sa caut sa las o urma ca am existat si mi-a pasat de chestii? Aspiratiile spre clase superioare le exclud, pentru ca nici nu cred ca e biologic posibil si nici nu mi-as dori sa am astfel de personalitate. Mai degraba as ravni spre clasa de jos pt ca e mai aproape de un stil nomad si e o scuza buna sa nu ma mai spal deloc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

tu ce zici?