vineri, 27 septembrie 2019

cum vad eu legile

Simplu: fiecare e liber sa facă ce vrea cu condiţia să nu afecteze negativ altcuiva sănătatea, situaţia materială sau socială.
    Exmple:
  • Merg pe trotuar. Mergi şi tu pe trotuar înaintea mea dar prea încet. Mă deranjează că mergi aşa încet, adică acţiunea ta mă afectează negativ. Pot să îţi zic să mergi mai repede şi atunci te enervez eu pe tine şi acţiunea mea te afectează negativ. E ilegal ce faci tu? Nu e, că amândoi respectăm legea şi ne vedem de mers şi conflictul pe care-l avem e unul simplu de rezolvat, mă laşi să te depăşesc, sau aştept în spatele tău până la colţ şi suntem amândoi fericiţi apoi. Ar trebui să fie ilegal? Păi dacă ar fi atunci toată lumea care ar merge pe trotuar ar fi mai preocupată să nu deranjeze pe nimeni decât să meargă unde are treabă, adică legea ar afecta negativ pe toţi.
  • Merg pe trotuar. Trec pe lângă tine şi tu îmi dai o palmă. M-ai afectat negativ. Ar trebui sa fie ilegal. Şi e, probabil.
  • Merg pe trotuar. În faţa mea mergi tu ţinând de mână pe cineva de acelaşi sex. Nu îmi afectezi cu nimic mersul meu. Deci nu ar trebui să fie ilegal. Dacă v-aţi ţine de organele sexuale m-ar şoca un pic şi probabil mi-ar strica ziua. Deci asta da, ar trebui să fie ilegal. La fel şi dacă tu mergi în faţa mea şi deodata scoţi pula şi mi-o pui mie în mână. Asta nu mi-ar placea şi ar trebui o lege ceva.
  • Merg pe trotuar. Trec pe lângă tine şi tu îmi ceri să facem sex pe bani. Îţi zic că nu mă interesează şi plec mai departe. Nimic ilegal aici, nu? Dar dacă insişti şi mă tragi de mână? Ilegal, evident, m-ai afectat negativ. Dar dacă accept şi îţi dau bani pe sex? Suntem amândoi fericiţi, am făcut un schimb de servicii. E ilegal doar dacă nu-ţi plăteşti taxele din banii pe care ţi i-am dat.
  • Merg pe trotuar. Trec pe lângă tine fumând iarbă. Mă afectezi în sensul că îmi faci poftă. Îmi oferi şi mie, şi ne întoarcem la punctul anterior despre insistenţă şi schimb de servicii. Dar dacă îi oferi lui fi-miu? Cred că orice atenţie dată copiilor altora ar trebui să fie ilegală, cu excepţia celor încurajate activ de părinţi.
  • Vin la tine la bancă şi-ţi cer nişte bani. Mi-i dai. După o vreme vii să mi-i ceri înapoi. Îţi zic că n-am că i-am cheltuit. Atunci zici că îmi iei casa. Îţi zic că o folosesc momentan. Îmi zici că trebuia să ştiu că o să îmi iei casa când ţi-am cerut banii. Acum nu mai am nici casă nici bani, sunt afectat negativ. E ilegal? Cam e, că trebuia tu să mă avertizezi înainte să îmi dai banii, asta era meseria ta. Şi chiar sunt legi despre asta, mai nou.
  • Îmi ceri nişte bani zicând că dacă câştigă steaua îmi dai mai mulţi înapoi. Mă bucur să aud că primesc bani mai mulţi şi accept. Pierde steaua, pierd şi eu banii. Ţi-i cer înapoi, zici că nu se poate că trebuia să ştiu că o să îi pierd. Io zic că trebuia tu să mă avertizezi, ca era meseria ta, şi tu zici că m-ai avertizat dar tot ţi-am dat nişte bani de bună voie. Ai dreptate. Nu e ilegal.
  • Îţi dau nişte bani şi îmi dai nişte ţuică. Beau toată ţuica, uit de familia care mă aştepta să îi dau banii pt mâncare, şi adorm într-un şanţ. Mă trezesc fără familie şi cu ficatul futut. Când mi-ai vândut ţuica, m-ai afectat negativ. La fel ca banca şi pariurile şi tigările, era treaba ta să mă avertizezi. Doar pt că ţi-ai plătit taxele din banii pe ţuică nu înseamnă că e legal. Ridici din umeri, dacă mă avertizai mă duceam la ăla care nici taxele nu le plăteşte. Nici să interzici alcoolul cu totul nu ai cum, că e licoare din străbuni şi se face uşor în natură, una din cele mai vechi meserii. Aici ţine doar de mine, comportamentul meu autodistructiv m-a afectat negativ, nu lipsa legilor.
    Concluzii:
  1. De ce e interzisă prostituţia? Serios, chiar nu înţeleg, îmi explică şi mie cineva?
  2. Ce ne facem cu alcoolul? Educaţie de mici? La ţigări a mers cât de cât cu scumpitul. Naţionalizarea fructelor? Habar n-am.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

tu ce zici?